V podjetju Jamnik lahko za vašo embalažo med drugim izberete plastifikacijo kartona. Namen plastifikacije je dodatna zaščita tiskovine. Karton je smiselno plastificirati, kadar je vaša embalaža izpostavljena zunanjim vplivom, torej sončni svetlobi, nihanju temperature in vlage. Po navadi plastifikacijo izberemo za embalažo, ki ima predvideno daljšo življenjsko dobo. Lahko pa se za plastifikacijo odločimo, ker enostavno želimo embalaži in posledično svojemu izdelku dodati vrednost.
Karton prvo potiskamo nato pa ga eno-stransko ali oboje-stransko plastificiramo. Vedno plastificiramo polni karton, ki ga lahko uporabimo samega (enostransko ali dvostransko plastificiran) ali pa ga kaširamo na valoviti karton (le enostransko plastificiran). S plastifikacijo lahko torej izdelamo embalažo iz polnega in valovitega kartona. Plastifikacija tiskovino naredi bolj močno in ji podaljša življenjsko dobo. Sijaj plastifikacija barve poživi med tem, ko jih mat plastifikacija malo potemni oziroma »zamaže«, ter jih zaščiti pred sončno svetlobo in posledično bledenjem. Prav tako zaščiti tiskovino pred mehanskim drgnjenjem in luščenjem barve.
Plastifikacija je nujno potrebna pri embalaži, ki ima čez robove temen dizajn. Na robovih material zaradi pregiba rad razpoka. Na škatlah s svetlim dizajnom, to ni opazno, kadar pa imamo temen dizajn, se pokanje vidi v obliki belih razpok, ki so hitro opažene. Tako razpokana embalaža deje potrošniku občutek cenenosti in nočemo, da takšna embalaža predstavlja naš izdelek. Pokanje lahko preprečimo s plastifikacijo, zato se pri temnem dizajnu vedno priporočamo plastifikacijo.
Poleg daljše življenjske dobe plastifikacijo uporabljamo, da dosežemo posebne efekte. Poznamo več vrst plastifikacije, sijaj, mat, srebrno, soft-touch. Uporablja se, da da embalaži in posledično izdelku dodamo vrednost. Embalaža je prvi kontakt kupca z izdelkom in mu posredno daje percepcijo o kakovosti in razkošnosti izdelka. Pri oblikovanju embalaže za visokocenovne izdelke oblikovalci velikokrat izberejo plastifikacijo, ki jo kombinirajo še z drugimi posebnimi efekti, kot so UV sijajno parcialno lakiranje, preganje oz. slepi tisk, folio tisk oz. vroči tisk.
Imamo tudi plastifikacijo, ki je primerna za stik z živili. Kot smo že omenili embalaži povečuje trdnost, uporablja pa se tudi kot bariera na na notranji strani embalaže, da zaščiti karton pred prehajanjem maščobe. Če maščoba prehaja na karton, se to vidi v obliki temnih madežev, ki uničujejo vizualni izgled embalaže. Poleg tega vpita maščoba naredi karton bolj krhek in dovzeten za trganje in razpadanje.
Poleg vseh pozitivnih lastnosti, zaradi katerih se odločamo za plastifikacijo, je le ta vprašljiva iz vidika trajnosti. Z dodajanjem plastike na trajnostni material kot sta karton in papir, ki po dodatku plastike nista več primeren za recikliranje. Plastike, ki se na karton nanese s plastifikacijo, iz kartona ni več možno odstraniti in zato material ni več mogoče reciklirati. Veliko podjetij, predvsem pa tista, ki so trajnostno usmerjena, zato nočejo uporabljati plastifikacije za svoje izdelke, kljub temu, da bi bila glede na vrsto embalaže marsikdaj priporočljiva (embalaža za stik z živili, embalaža z dodano vrednostjo in podobno). Mnogi namreč še niso seznanjeni, da je po novem na trgu mogoče izbrati tudi plastifikacijo iz biorazgradljive plastike. Karton plastificiran z biorazgradljivo plastiko, je mogoče reciklirati na industrijskem kompostu. Trenutno lahko izbiramo med biorazgradljivo plastiko s sijaj in mat efektom.
Če povzamemo, ni primerna za vse tipe embalaže. Pomembno je, da se za plastifikacijo odločimo na podlagi potreb embalaže za naš izdelek, kadar potrebujemo doseči večjo odpornost in daljšo življenjsko dobo embalaže ali želimo poudariti premium občutek že na embalaži našega visoko cenovnega izdelka. In ker smo ponosni, da smo del trajnostnega razvoja, svojim strankam svetujemo, da kadar namen uporabe embalaže to dopušča, uporabijo plastifikacijo z biorazgradljivo folijo.